Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

کالاها

دسته بندی ها

Iconly/Bulk/Close Square بستن

کالاها

دسته بندی ها

detail-blog
7 اکتبر 2022

نهال سیب جایا

خرید نهال سیب سبز (گران اسمیت)

نهال سیب سبز یا گران اسمیت که سیبی سبز ، ترش مزه و دیر رس است و بر خلاف سیب فوجی ماندگاری بالایی در سردخانه دارد وخواص خود را در سردخانه به خوبی حفظ می کند، یک رقم تجاری و صادراتی از میوه های سیب به شمار می رود

سیب سبز در اواسط مهرماه رسیده می شود و قابل برداشت است ، پس از برداشت می توان سیب را برای تازه خوری روانه بازار کرد یا برای انبار شدن به سردخانه فرستاد.

 

خرید نهال سیب گلدن دلشیز

این رقم ریشه آمریکایی داشت اما از لبنان وارد ایران شد. قدرت رشد درخت و انبساط تاج در این رقم متوسط و تمایل به تولید اسپور (خار) زیاد است. سیب زرد لبنانی از انواع پاییزی است و میوه های گرد و کمی کشیده و با رنگ زرد طلایی تولید می کند. میوه این رقم دارای گوشت ترد ، بافت آبدار و شیرین ، محتوای اسید کم و طعم خوب است. میوه های آن به زنگ زدگی و لکه سیاه حساس هستند و تا حدی در برابر لکه سفید مقاوم هستند. ریزش قبل از برداشت در این رقم نسبتاً زیاد است اما ماندگاری آن زیاد است.

 

خرید نهال سیب گلاب کهنز

سیب یکی از میوه های پرطرفدار و پرفروش می باشد که ارقام متعدد و بسیاری دارد هریک از این رقم سیب ها ویژگی های خاص خود را دارند و در شرایط مطلوب و ایده آل خود رشد و باردهی می کنند

یکی از سیب های پرطرفداران بین ارقام سیب، سیب گلاب می باشد این سیب بدلیل طعم بسیار خوب و لذیذ و بوی مطلوبی که دارد مورد توجه عام قرار گرفته و بازار فروش بسیار خوبی دارد

درخت سیب گلاب ارتفاع متوسط و مناسبی دارد که ظاهر درخت و باغ را نیز زیبا می کند

 

خرید نهال سیب گالا

نهال سیب گالا فرانسوی یکی از انواع سیب است. اندازه آن در مقایسه با ارقام دیگر متوسط بوده و دارای رنگ قرمز با قسمت مایل به سبز یا مایل به زرد است. گوشت میوه آن خامه ای و نسبتاً ترد است و از بافت سفتی برخوردار است. نسبتاً مقاوم در برابر ضربه هستند. آنها شیرین و معطر هستند. بیشتر از 6 ماه قابل نگهداری و نگهداری در جای خشک و خنک است و از این نظر محصولی اقتصادی و قابل فروش است. از 6 سالگی شروع به باردهی می کند و عمر اقتصادی آن بین 50 تا 60 سال است.

 

خرید نهال سیب زرد لبنان

گردو تخم مرغی یکی از با صرفه ترین نهال ها می باشد  زیرا این رقم از گردو بسیار زود بازده و پربار است و مورد نهال سیب زرد لبنانی از جمله نهال های مثمر ثمر است، میوه این نهال از کیفیت بسیار بالا و طعم ملس برخوردار است.

این درخت به 3 بار آبیاری اساسی: قبل از گلدهی ، 20 روز پس از پایان گلدهی و در پایان پاییز بعد از برداشت میوه احتیاج دارد سیب زردلبنان در شرایط ایده آل می تواند 25 سال عمر اقتصادی داشته باشد و بازدهی اقتصادی بالایی به باغدار بدهد

 

خرید نهال سیب فوجی

سیب فوجی یکی دیگر از ارقام های نهال سیب می باشد که به دلیل طعم خوب و شیرین و بافت محکم طرفداران بسیاری دارد همچنین یک رقم بسیار پر بار با بازدی اقتصادی بالا برای باغداران است

منشا اصلی سیب فوجی کشور ژاپن می باشد که بعد ها در کشور های دیگر نیز گسترش یافت، ایران یکی از کشور هایی بود که بدلیل کیفیت و پربازده بودن استقبال خوبی از این نهال کرد.

بهترین فاصله برای کاشت سیب فوجی 6*6 می باشد

 

خرید نهال سیب سیاه (جرمین)

این نوع سیب واقعا کمیاب هست و نهال آن جدیدا وارد کشور ما ایران شده است و جز رقم های اقتصادی با سود بالا هست در کشور ما سایت هایی که به موضوع سیب سیاه پرداخته اند این نوع نهال را کم رشد و خیلی حساس توصیف کرده اند ولی واقعا به این شکل نیست و نهال آن در کشور ما سریع رشد می کند و رنگ میوه های آن تیره بنفش هست که رفته رفته متمایل به سیاه می شود. قیمت خرید نهال سیب میراکل به نسب زحمتی که برای تولید نهال آن می شود  واقعا کم می باشد.

 

خرید نهال سیب مشهدی نوری مراغه

این سیب دو گونه است (سفید و قرمز) هر دو به اسم نوری مراغه یا مشهدی نوری معروفند. احتمالا از باغ مردی به اسم نوری منتشر شده است. سیبی است با حجم متوسط نسبتاً بزرگ.شیرین با اندکی ترشی نسج ، محکم و آبدار – معطر – سال آور، درخت قوی و پر رشد و پا بلند.فقط در منطقه ی مراغه و اطراف آن به مقدار محدود کشت می شود.

 

خرید نهال سیب رندرز

نهال سیب رندرز یکی از مرغوب ترین انواع سیب در کل جهان محسوب می شود. منشا اصلی آن کشور آمریکا بوده و در حالت کلی از صادرات خوبی برخوردار است. این نهال توانسته  به دلیل شکل ظاهری براق و جذاب خود  از محبوبیت بالایی برخوردار شده است این سیب دارای نهال سیب پایه کوتاه است که رنگ آن قرمز بوده و از طعمی شیرین می باشد. ریشه سیب به شرایط مرطوب و کمی هوا مقاومت بیشتری نشان میدهد.

 

خرید نهال سیب رد استارکینگ

سیب یک یاز میوه های پرطرفدار در سبد میوه ای می باشد و از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است سیب ارقام بسیار زیادی دارد که  سیب رد استارکینگ✤ یکی از این اقلام است.

این نوع سیب تقریبا درشت بوده  پوست آن نیز سرخ رنگ است تقریبا بی خیال به شرایط خاک است و بهتر است در اواخر اسفند یا اوایل فروردین کاشته شود

.

 

 نهال سیب تو سرخ

سیب می تواند از محبوب ترین میوه هایی باشد که در ایران نیز پرورش می یابد . سیب گونه های مختلفی دارد که هر یک از آنها ویژگی ها و ویژگی های خاص خود را دارد و با توجه به شرایط خاص آب و هوایی رشد می کند . یکی از گونه های سیب نهال سیب خونی است که میوه های نسبتاً بزرگی دارد . دلیل نامگذاری این نوع سیب به سیب خون ، رنگ قرمز آن است ، به این معنی که علاوه بر پوست ، قرمز نیز است . طعم این میوه بسیار مطلوب وترشه ومیوه ای هست  که می توان برای مدت طولانی نگه داشت بدون آنکه خواص خود را از دست بدهد .

 

نهال سیب

سیب یکی از خوشمزه ترین میوه هایی است که در ایران نیز رایج است، سیب در اکثر غذاهایی که آب و هوای خنک دارند اهمیت زیادی دارد. یکی از خصوصیات سیب این است که می توان آن را برای مدتی مانند مرکبات بدون از دست دادن خواص نگهداری کرد.

بیش از 7500 نوع سیب برای استفاده شناخته شده است، این گونه ها در مناطق نیمه گرمسیری، معتدل، نیمه شمالی یافت می شوند، درختان سیب در آب و هوای گرم نمی توانند گل دهند. از معروف ترین انواع سیب می توان به انواع سیب طلایی، سیب مکنیتاش، سیب قرمز، سیب امپراطور و … اشاره کرد. درخت سیب کوتاه است و شاخه های آن بدون تیغ و با برگ های ساده و لبه ای صاف، نوک تیز، کوتاه و تخم مرغی شکل. کاسه گل آن کرکدار و گلبرگهای آن بیضی شکل است.

خاک برای درختان سیب 

سیب در انواع خاک ها خوب رشد می کند اما خاک هایی که بافت و سبکی دارند برای رشد این درخت مناسب ترند. فاصله بهینه برای قطع درختان سیب بسته به شرایط محیطی متفاوت است، اما اگر باغدار بخواهد باغ را با آبیاری قطره ای مدیریت کند، تعداد درختان می تواند از 120 درخت تا 1500 درخت در هر درخت متغیر باشد.

آبیاری درخت سیب

برای رشد سیب، 600 تا 1000 میلی متر بارندگی در طول سال کافی است، با توجه به تراکم و آرایش درختان سیب، میزان آبیاری سالانه با ترکیب (بین 6.2 تا 26 متر مرکب برای هر درخت) متغیر است. میزان مصرف روزانه آب برای هر درخت 25 تا 200 لیتر در روز است. دوره رشد درخت سیب (بین 170 تا 210 روز) از نظر آبیاری شامل چهار مرحله گلدهی، تشکیل، تشکیل جوانه های گل و مرحله رسیدن میوه است.

آب و هوای مناسب برای درختان سیب

درخت سیب میوه ای همیشه سبز نیست و یک گنج است. این درخت در آب و هوای معتدل سرد در نیمکره جنوبی و شمالی رشد می کند اما با اصلاح ژنتیکی این درخت در تمام مناطق 5 قاره رشد می کند. بسته به نوع و تنوع سیب، درجه زیر صفر و مدت سرما می تواند به گل و جوانه آن آسیب برساند.

هرس درخت سیب

در هرس سیب باید در نظر داشت که شاخه های جوانی که چندین سال عمر کرده و آبستن شده اند به شاخه های پیر تبدیل می شوند و باید هرس شوند تا شاخه های جوان دیگر جایگزین آنها شوند. نهال های جوان در سال اول هرس می شوند (وجود حداقل چهار جوانه در زیر محل برش). اگر هرس در زمان مناسب انجام شود، شاخه های جوان و پربار زود پیر می شوند و این امر باعث تولید میوه های ریز و بی کیفیت می شود. اما اگر هرس به موقع و درست انجام شود، می توان از پیری زودرس جلوگیری کرد.

کود دهی درخت سیب

کودهای نیتروژن مخصوص درختان سیب است زیرا استفاده از نیتروژن خاک توسط این درختان زیاد است. کودهای شیمیایی در زمان کاشت نباید در چاله ریخته شود زیرا باعث سوختن و از بین رفتن ریشه می شود.

کاهش بار روی درخت سیب

استعداد درختان سیب در باردهی هر دو سال یک بار شکوفا می شود، زیرا فراوانی میوه در یک سال باعث کاهش گلدهی در سال بعد می شود.

خاک مناسب برای درختان سیب با توجه به آب و هوا

بر اساس نوع درخت سیب و آب و هوای منطقه برای رشد بهتر نهال سیب به مخلوط خاکی مناسب نیاز داریم. به طور کلی برای همه درختان داشتن خاک های رسی و ماسه ای با آهک مناسب و کود حیوانی بهترین خاک است. برای کاشت درخت سیب در مناطقی با شرایط اقلیمی خاص باید از ترکیب انواع خاک به همراه کود حیوانی مناسب استفاده کرد. درختان سیب اغلب در آب و هوای مرطوب بهتر رشد می کنند. در حالی که نقاط خنک و رو به شمال برای درختان دیگر مناسب نیست. درختان سیب بیشتر در این مناطق کاشته می شود.

خاک مورد نیاز درختان سیب

برای تهیه خاک مناسب برای درخت سیب، به این نکته توجه داشته باشید که ریشه های این درخت در سطح گسترده است. بنابراین خاک مناسب برای کاشت درخت سیب باید حاصلخیز و غنی از مواد آلی باشد و نفوذپذیری آن خوب باشد. بر این اساس خاک های رسی شنی را انتخاب می کنند به شرطی که این خاک با کودهای حیوانی و مواد آلی به خوبی تقویت شود. اگر از مواد آلی استفاده کنید، به مرور زمان تجزیه می شوند و مواد مغذی را برای خاک فراهم می کنند. در خاک های فقیر رشد سالانه شاخه های نهال سیب کم است و برگ های کوچک آن سبز کم رنگ یا زرد و ریزش میوه های سیب زیاد و یا میوه ها ریز و ریز است.

درختان سیب به نور خورشید زیادی نیاز دارند، بنابراین خاکی را انتخاب کنید که حداقل 6 ساعت در روز آفتاب داشته باشد. درخت سیب به خاک خوب نیاز دارد اما خاک خیلی مرطوب برای آن مناسب نیست.

فاصله مناسب برای کاشت درخت سیب

برای تنظیم فاصله کاشت درختان سیب باید به پایه مادری، تهیه خاک و هرس توجه کرد. نهال های بالغ و بلند درخت سیب را باید در ردیفی در حدود 5/4 تا 5 متر کاشت. نهال های پایه کوتاه متوسط باید در یک ردیف با فاصله 1 تا 2.5 متر قرار گیرند. از آنجایی که درختان سیب پیوندی هستند، باید در کاشت به محل پیوند توجه شود. محل پیوند باید 5 سانتی متر بالاتر از خط خاک مناسب درخت سیب باشد.

انواع روش های کاشت سیب

کاشت نهال سیب؛ آنها به پنج روش انجام می شوند:

بذر

برش دادن

بخوابان

پژوش

ارتباط دادن

کاشت درخت سیب از طریق بذر

در این روش ابتدا باید دانه های سیب را تهیه کنید.برای این کار  فقط کافی است میوه درخت سیب را به دو قسمت تقسیم کرده و دانه های داخل آن را جدا کرده و در دستمال مرطوب قرار دهید. حالا باید دستمال را در یک کیسه پلاستیکی گذاشته و به مدت یک ماه در یخچال نگهداری کنید. وقتی بذرها شروع به جوانه زدن کردند، باید آنها را در گلدان بکارید. آبیاری منظم را فراموش نکنید. وقتی بذر جوانه زده از خاک بیرون آمد و تا حدی رشد کرد، زمان پیوند آن به خاک اصلی فرا می رسد.

کاشت نهال سیب با قلمه

می توان گفت این روش ساده ترین روش کاشت سیب در مقایسه با روش های دیگر است. در این روش فقط باید یک شاخه از درخت را با چاقوی تیز جدا کنید و این قلمه را در سوراخی که در خاک ایجاد کرده اید بکارید و به آن آبیاری کنید. اگر می خواهید سرعت ریشه زایی را افزایش دهید می توانید از هورمون های ریشه زایی نیز در این روش استفاده کنید.

کاشت درخت سیب به روش تخمگذار

در این روش قسمتی از شاخه گیاه در ارتفاع مناسب در خاک کاشته می شود. ابتدا باید یک سوراخ در خاک ایجاد کنید و سپس شاخه را در آن قرار دهید سپس روی آن را با خاک مناسب و نرم بپوشانید. بعد از مدتی شاخه ریشه دار می شود و باید شاخه را از قسمتی که در خاک است جدا کنید.

کاشت درخت سیب از طریق پاجوش

در این روش باید پاجوش هایی که در کنار درخت رشد می کنند را از خاک بیرون بیاورید و سپس در زمین اصلی در گودال بکارید. اگر گیاهان شما خیلی کوچک هستند، می توانید از گلدان نیز برای کاشت استفاده کنید.

کاشت درخت سیب از طریق پیوند

در روش پیوند باید از شاخه درخت سیب استفاده شود. به عنوان پایه انتخاب کنید و به آرامی یک شکاف T شکل انگلیسی روی آن ایجاد کنید. حالا با پشت چاقوی پیوند، پوست را بلند کرده و جوانه را داخل آن قرار دهید. یادتان باشد انتهای محل را با نخ پنبه یا پوست نارون ببندید. پس از گذشت حدود ده روز شما میتوانید تشخیص دهید که پیوند موفق یا نا نوفق داشته اید . بعد از رشد پیوندک باید بقیه پایه را جدا کرده و به چوب ببندید.

نحوه آبیاری نهال و درختان بالغ

در صورتی که میزان بارندگی سالانه بسته به سن درخت سیب 6 تا 10 لیتر در سال باشد. می توان گفت میزان آبیاری درختان سیب بر اساس تراکم و فاصله درختان از یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی میزان آب مورد نیاز روزانه برای هر درخت حدود 25 تا 200 لیتر است.

 آبیاری درخت سیب را می توان به چهار مرحله گلدهی، تشکیل، تشکیل جوانه های شکوفه و مرحله رسیدن میوه تقسیم کرد. اگر آبیاری قطره ای را انتخاب کنید، تعداد درختان سیب می تواند از 250 تا 1500 درخت در هکتار متغیر باشد.

هرس 

برای هرس درخت سیب باید شاخه های جوان باردار را از درخت جدا کرد تا شاخه های دیگر جایگزین آنها شوند. برای جلوگیری از پیری زودرس درخت، هرس باید به موقع و صحیح انجام شود. یک درخت کهنسال میوه های کوچک و بی کیفیت تولید می کند.

زمستان بهترین زمان برای هرس درخت سیب است. در این زمان برگها ریخته و شرایط مناسب است. به خاطر داشته باشید که شاخه ای را که می خواهید هرس کنید، از انتها به طور کامل ببرید و چیزی در جای خود باقی نماند.

در سال اول کاشت درخت سیب؛ زمانی که گیاه فقط یک ساقه بلند است باید آن را تا حدود 80 سانتی متر هرس کرد، زیرا ساقه های اصلی درخت سیب در زمستان فرعی می شوند. یک درخت سیب تنها به مدت 5 سال نیازی به هرس ندارد و برای جلوگیری از گره خوردن و شلوغ شدن شاخه ها فقط باید شاخه های آن را کم کنید. در پایان بدانید که برای درختان سیب دو نوع هرس فرم و هرس میوه وجود دارد و از نظر زمانی هرس زمستانه و تابستانه داریم.

انواع کاشت درخت سیب ایرانی و خارجی

از مهم ترین ارقام سیب درختی می توان به سیب گلاب، سیب گالا، سیب قرمز لبنانی، سیب زرد لبنانی، سیب فوجی، سیب عباسی، سیب مربای و سیب حیدرزاده اشاره کرد که از این میان ارقام فوجی و لبنانی وارداتی هستند.

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  • تحویل اکسپرس

  • پرداخت در محل

  • هفت روز ضمانت بازگشت

  • ضمانت کالا

  • پشتیبانی آنلاین

آذربایجان غربی 

کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت جایا کالا می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user